Laptops, tablets en servers: ook hardware is te leasen!

Auto's leasen? Prima. Kantoormeubelen leasen? Geen probleem. Maar heeft u ooit eens nagedacht over de mogelijkheid om laptops, tablets en servers in lease te brengen? Nee? Goed nieuws, want ook hardware is te leasen. De techsector is een branche die constant in ontwikkeling is om groei te stimuleren. Interne processen worden versimpeld of meer omzet wordt gerealiseerd. Negen van de de tien keer is het dan noodzakelijk om te investeren in innovatieve ICT-oplossingen. Best een kapitaal intensieve investeringen als u het mij vraagt.

Het gevolg?

Ondernemers denken regelmatig: “Mijn hardware kan ik best nog wel een jaartje gebruiken”. Maar wat nou als uw klanten ICT-hardware kunnen leasen en hierdoor efficiënter werken, de medewerkers tevredenheid vergroten en beter inzicht hebben in de kosten? Ik laat het u zien met een voorbeeld.

Stel: uw klant heeft 10 tablets nodig. Hiermee kan deze de buitendienst efficiënter laten werken zodat ze meer tijd over hebben om bijvoorbeeld bestaande klanten extra aandacht te geven. Uw klant kan dan twee dingen doen: wachten tot hij het geld heeft om te investeren óf zijn werkkapitaal aanspreken om direct te investeren. Daar kleven wél een aantal nadelen aan:

• Werkkapitaal gebruiken voor ICT-hardware betekent dat er minder geld overblijft voor andere investeringen.
  • Normaal gesproken wordt een investering in vijf jaar afgeschreven. Na drie jaar zullen er echter nóg snellere tablets zijn die uw klant dan niet kan kopen.
  • Wat als uw klant überhaupt geen geld heeft om te investeren?

De techsector is innovatief. Ieder jaar komen er weer nieuwe releases of modellen op de markt die sneller, strakker en mooier zijn dan de vorige. Wat uw klant vandaag dus koopt, is morgen weer oud. Ieder jaar hardware vervangen is onbetaalbaar. Maar met lease is het wél mogelijk om bijvoorbeeld elke twee jaar te investeren in nieuwe, meer up-to-date ICT-hardware.

Hoe dat werkt? In 24 maanden betaalt uw klant elke maand een X-bedrag en aan het einde van de looptijd wordt hij eigenaar van de hardware. Dit geeft hem niet alleen ruimte om te investeren in nieuwe hardware, het is ook nog eens voorspelbaar. Voor een bepaalde tijd weet uw klant namelijk precies wat deze per maand kwijt is aan de hardware. Dit maakt budgetteren veel efficiënter. Hardware en lease zijn dus twee woorden die prima in één zin passen.

Bij DLL Tech Solutions Channel kunt u al terecht voor financiering vanaf €2500,-. Wilt u ook hardware in lease brengen? Neem vandaag nog contact met mij op. Benieuwd naar de voordelen van DLL Tech Solutions Channel? Klik dan hier voor meer informatie.

* Het contract heeft de status van een aanvraagformulier en is pas bindend voor DLL zodra deze ook door DLL is ondertekend.

Tom Bellemans

Business Development Manager OT&CT

Wil je meer weten over onze mogelijkheden? Neem gerust contact met mij op.

Thank you

We will get back to you as soon as possible.