DLL krijgt als partner grote waardering vanuit zakelijke beslisser

okt 09, 2015
Pers

Eindhoven, 9 oktober 2015 - Uit onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Incompany 100 blijkt dat DLL de beste reputatie voert binnen de industrie business finance. Met een score van 7,37 verbreekt DLL haar eerdere scores. DLL scoort in het algemeen opvallend sterk op de aspecten; sociaal, betrouwbaar, sympathiek en dynamisch. Binnen de categorie business finance maakt DLL voornamelijk het verschil met haar vakkennis, professionaliteit en communicatie.

Sterkste krachten
DLL is de nummer 1 in business finance wat betreft reputatie. Klanten geven bijna een acht voor het sociale en betrouwbare karakter van DLL. Op het gebied van professionaliteit waarderen klanten DLL gemiddeld met een 7,53 - een waardering waarmee DLL een enorm gat slaat met andere concurrenten. In dezelfde categorie prijkt een 7,87 voor ‘communicatie’ en een 7,73 voor ‘vakkennis’ wat DLL eveneens koploper maakt voor beide aspecten binnen de industrie.

Voor wat betreft klantentevredenheid eindigde DLL op de tweede plaats (7,33). Opvallend is dat, ondanks de tweede positie, DLL hoger scoort dan alle koplopersposities eerdere jaren. Milko Wijckmans, algemeen directeur DLL Nederland licht toe: “De algemene hogere resultaten ten aanzien van klanttevredenheid laten zien dat de sector bijzonder veel aandacht besteedt aan dit aspect. Het business model van DLL is er op gericht om de business van de klant te verbeteren. De klant staat voor DLL centraal. Het is fantastisch te zien dat onze inspanningen hierin worden erkend en we dit jaar hoger scoren dan eenieder afgelopen 11 jaar heeft gedaan binnen onze sector”.

Brand journey
Medewerkers en klanten van DLL gaven in 2012 wereldwijd feedback op de vraag wat haar belangrijkste toegevoegde waarde is. Daaruit kwam naar voren dat het bedrijf veel aandacht heeft voor klanten en betrokkenheid toont. Met behulp van een internationale rebranding zorgde DLL ervoor dat die kernwaarden steeds beter werden geborgd en uitgedragen. Anno 2015 heeft DLL volgens zakelijk Nederland de beste reputatie in de industrie business finance.

De tevredenheid van de klant is uiteindelijk waar je het voor doet "
Pers

Wijckmans legt uit: “Vanaf 2012 heeft DLL een enorme verandering doorgemaakt die door klanten gevoeld en ervaren wordt. We zijn vanuit de binnenkant gaan kijken naar wie we zijn en waar we voor staan. We hebben aan klanten gevraagd wat ze graag van ons willen zien. Dat is een diepgravend proces geweest, bottom-up. Alle meer dan 35 landen waarin we actief zijn, werden betrokken. Dat heeft ons inzicht gegeven in wat ons onderscheidt. We bieden meerwaarde doordat de klant te allen tijde centraal staat. We verdiepen ons in hun behoeftes, waardoor we met betere diensten komen. Deze betrokkenheid, het echt luisteren en hun visie begrijpen zodat we een klant kunnen helpen om zijn ambities waar te maken, is wat ons drijft. Dat maakt het verschil. Ik vind het fantastisch dit terug te zien in de onderzoekresultaten. De tevredenheid van de klant is uiteindelijk waar je het voor doet”.

Over Incompany
Incompany 100 is het grootste onafhankelijke onderzoek naar de tevredenheid van klanten bij zakelijke dienstverleners in negen bedrijfssectoren. In opdracht van Incompany vroeg onderzoeksbureau MWM2 zakelijke beslissers naar hun tevredenheid over adviesbedrijven in Nederland. De respondenten zijn zakelijke beslissers uit het midden- en grootbedrijf die de afgelopen twee jaar verantwoordelijk of betrokken zijn geweest bij de inschakeling van externe adviseurs op één of meer van de volgende gebieden: verzekeringen, management en organisatie, IT, accountancy en belastingadvies, human resources, advocatuur en notariaat, business finance, private banking en corporate finance. De respondenten hebben op basis van een shortlist van 250 adviesbedrijven aangegeven met welke bedrijven zij samenwerken of hebben samengewerkt.

Liezelotte Rijk

PR

Neem contact met mij op via LinkedIn of stuur me een e-mail