Nieuw onderzoek toont aan: steeds meer bedrijven aan de slag met duurzaam ondernemen

jan 17, 2017

Eindhoven, 17 januari 2017 - Hoe groter het bedrijf, hoe meer duurzaamheidsmaatregelen worden genomen zoals de aanschaf van tweedehands bedrijfsmiddelen en hergebruik. Dat blijkt uit de onlangs verschenen Investeringsmonitor van onderzoeksbureau GFK, in opdracht van DLL. Maar liefst 70% van de grote bedrijven (50 medewerkers of meer) volgen duurzame ontwikkelingen (pro)actief.

Een aantal feiten

• Bekendheid duurzaam ondernemen toegenomen
    De bekendheid met duurzaam ondernemen is voor alle sectoren gestegen met 13% (van 25% naar 38%).
  • Mogelijkheden zien
    Vooral de industriesector (45%) en bedrijven in een groeifase (34%) zien hier mogelijkheden.
  • Bouwsector minst (pro)actief
    De bouwsector is het minst (pro)actief op het gebied van duurzaam ondernemen (35%).

Bedrijven in de volwassenheidsfase zijn het minst actief. DLL ziet hier kansen liggen door het financieren van tweedehands bedrijfsmiddelen. Door actief aan de slag te gaan met duurzaam ondernemen kunnen bedrijven hun onderneming verder ontwikkelen en daardoor laten groeien. Een eindklant uit de bouw zag deze kansen en vertelt wat het voor hem heeft betekend:

Zonder tweedehands trailers zouden we ‘nee’ moeten zeggen tegen onze klanten. "

“Tijdens de zomer hebben we back-up capaciteit nodig. Zonder tweedehands trailers zouden we ‘nee’ moeten zeggen tegen onze klanten.” Dankzij de uitbreiding met deze tweedehands trailer is deze eindklant in de bouw in staat om extra zaken te doen met een beperkt extra budget én om flexibel te zijn in tijden dat er meer van hem wordt gevraagd.

Een fabrikant in de agrarische sector ziet ook mogelijkheden. “Als er een positief beeld ontstaat over het financieren van tweedehands middelen, wordt het voor ons makkelijker om een boer of loonwerker te ontzorgen.” Deze fabrikant ziet tweedehands als dé mogelijkheid om het assortiment te vergroten.

Voor meer informatie over duurzaam ondernemen, zie de website van NVL-lease.

Liezelotte Rijk

PR

Neem contact met mij op via LinkedIn of stuur me een e-mail