Verkoop van Athlon aan Daimler Financial Services afgerond

dec 01, 2016

Eindhoven, 1 december 2016. DLL, dochteronderneming van de Rabobank en wereldwijde aanbieder van financieringsoplossingen, heeft de verkoop bevestigd van haar mobiliteitstak Athlon Car Lease International B.V., inclusief haar dochterondernemingen, aan Daimler Financial Services.  Daimler Financial Services is een onderdeel van Daimler AG.

De verkoop, die afgelopen juli 2016 werd aangekondigd, en een waarde heeft van €1.1 miljard, heeft onlangs de laatste goedkeuringen ontvangen van de regelgevende autoriteiten. Het bedrijf blijft opereren onder de naam ‘Athlon’ en behoudt de huidige kantoren in Almere welke zullen dienen als hoofdkantoor.

"We dragen onze autolease tak over aan een bedrijf dat alles in zich heeft om Athlon’s stijgende lijn van succes voort te zetten", aldus Bill Stephenson, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van DLL. "Dit is niet alleen de juiste stap voor Athlon, maar ook voor DLL. We kunnen ons nu volledig focussen op middelen, investeringen en innovaties binnen onze core business ‘vendor finance’ en het creëren van meer synergie met ons moederbedrijf, Rabobank."

Wiebe Draijer, CEO Rabobank, zegt: "Deze verkoop staat voor een positieve uitkomst voor alle partijen. Athlon heeft nu de kans om te groeien onder de leiding van Daimler Financial Services. DLL gaat verder met het vergroten van haar vendor finance focus en vervult daarmee een belangrijke strategische rol in ons totale product portfolio. Daarnaast zal deze transactie de Common Equity Tier One (CET1) ratio van de Rabobank verbeteren met circa 40 basispunten. Dit is in lijn met onze ambitie om de kapitaalpositie van de bank te versterken."

Liezelotte Rijk

PR

Neem contact met mij op via LinkedIn of stuur me een e-mail