Zakelijk leasen of kopen?

door: Simon Faas |okt 24, 2019

"Signed, sealed, delivered I’m yours" zong Stevie Wonder al in 1970. Zo werkt het ook als uw klant een bedrijfsmiddel koopt. Ondertekenen, betalen en het is van hem. Geen omkijken meer naar. Waarom zou uw klant dan überhaupt nog aan lease denken? Dat leggen we uit in deze blog.

* Het contract heeft de status van een aanvraagformulier en is pas bindend voor DLL zodra deze ook door DLL is ondertekend.

Ondernemers willen steeds meer investeren

Niet op één onderdeel, maar juist op meerdere zaken binnen het bedrijf. Een ondernemer heeft bijvoorbeeld een nieuwe machine nodig, maar de bedrijfsauto is ook aan vervanging toe. Hij denkt dan twee keuzes te hebben. Hij kan óf een nieuwe machine kopen óf zijn bedrijfsauto vervangen. Of misschien allebei, maar in dat geval moet hij een groter gedeelte van zijn financiële reserves aanspreken.

Ondernemers hebben de keuze tussen kopen en leasen

Van oudsher wordt er gedacht dat er eerst gespaard moet worden voordat er een investering kan plaatsvinden. Die gedachtegang vormt in de economie anno nu wel een uitdaging. De snelheid en dynamiek van de markt vraagt van ons om kansen te pakken als ze zich aandienen. Wachten met investeren totdat er geld genoeg is? Dat kan, maar de kans is dan aanwezig dat uw klant de boot dan al gemist heeft.

Dus waarom zakelijk leasen in plaats van kopen?

Door te leasen beschikt uw klant over een bedrijfsmiddel zónder meteen de hele investering te doen. Er wordt vervolgens per maand betaald. Efficiënt. Hiermee wordt budgetteren namelijk gemakkelijk. Uw klanten kunnen zo beter achterhalen welke omzet ze moeten maken om een rendabele groei te kunnen maken.

Wellicht kunnen uw klanten dus wel een machine leasen én een nieuwe bedrijfsauto kopen zonder daarbij hun financiële reserves volledig te gebruiken.

Dát is investeren zonder concessies te doen.

En dáárom is het altijd verstandig om het over lease te hebben. Al is het maar om te kijken wat er mogelijk is.

Meer weten over Tech Solutions Retail? Neem dan contact met mij op. Ik deel graag nog meer tips & tricks met u over de voordelen van leasen in plaats van kopen.

Erik van den Hurk

Account Manager Tech Solutions

Wil je meer weten over onze mogelijkheden? Neem gerust contact met mij op.

Dank u voor uw email.

We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.