Voor de klant zijn Rabobank en DLL één

Huiskes-Kokkeler Autogroep is een van de grotere Volkswagen/Audi/SEAT/Skoda-dealers van Nederland. Sinds 2010 financiert Rabobank Groep zowel de auto- als de leaseactiviteiten van het bedrijf. Hiervoor is samen met DLL een maatwerkconstructie ontwikkeld.

Huiskes-Kokkeler Autogroep telt zes vestigingen en zo’n 250 medewerkers. Naast de autoverkoop heeft het bedrijf ook een eigen autoverhuur-, lease-, ombouw- en schadeherstel-afdeling. Daarmee dekken ze de volledige mobiliteitscirkel af.

Rabobank financiert het volledige dealerbedrijf waaronder de nieuwe auto´s en de occasions. DLL monitort voor Rabobank de actuele handelsvoorraad van de gebruikte auto’s. Verder financiert DLL alle lease- en verhuurfaciliteiten.

Elkaar sterker maken
Volgens senior relatiemanager Hendrik Jan Lindenhovius van Rabobank Corporate Cliënts laat de businesscase rond de Huiskes-Kokkeler Autogroep goed zien hoe sterk Rabobank als groep voor de dag kan komen. “Samen hebben we veel kennis in huis op het gebied van automotive. Het dealteam is betrokken en zit dicht op de relatie. De lokale bank, DLL en wij vanuit RCC komen regelmatig bij Huiskes-Kokkeler over de vloer. We trekken echt als een team op richting deze ondernemende klant. En dat wordt zeer gewaardeerd.”

huiskeskokkelerJan Koopman, directeur/mede-eigenaar Huiskes-Kokkeler Autogroep.“De condities zijn goed en de gesprekken waren aangenaam. Belangrijk voor ons is dat we meteen met mensen aan tafel zitten die beslissingsbevoegd zijn. We willen achteraf niet te maken krijgen met een langdurig proces met allerlei loketten. Die tijd hebben we niet. Bij deals moeten we vaak snel beslissen.”

“Rabobank-oplossing”
Koopman ervaart de totale deal als een ‘Rabobank-oplossing’. “Welk loket het precies is; de lokale Rabobank, DLL of Rabobank Nederland boeit mij niet zo. Voor ons is het een integrale deal met de Rabobank.”